My cardio oefeningen

Last updated:

Ik heb jaren aan spinnen gedaan. Met een lesje spinning verbrand je al gauw 800 calorieën(!) per les. Ik wil het weer gaan oppakken als ik wat fitter ben, momenteel heb ik veel last van mijn nek (rsi achtige klachten), waardoor het wat lastiger te doen is. Tot ik me weer wat fitter voel ben ik sowieso om de dag in de sportschool te vinden om cardio en krachttraining te doen. 

Gisteren heb ik mijn cardio routine voor jullie op de foto gezet. Met schaamte, het voelde nogal belachelijk om van elk apparaat en je resultaten een foto te maken, heb ik foto’s voor jullie gemaakt met mijn smartphone. What people do for their blog! De foto’s vielen wel wat oranje uit, dus sommige foto’s heb ik bewerkt met grijze tinten. Je snapt wel dat ik niet met een spiegelreflex in de sportschool ga lopen, dus moeten jullie het doen met deze pics! Overigens doe ik ernaast nog aan de plank pose en longboarden.

De crosstrainer:

Omdat ik niet 30 minuten achter elkaar op 1 apparaat kan trainen (I get bored pretty soon), pak ik er altijd 3, elk 10 minuten.

Het apparaat dat voor mij altijd één van de beste apparaten is en waar ik echt moeite mee heb is de – oh zo zware- crosstrainer met, I rephrase MET elastiek. Zonder elastiek trainen is voor pussy’s, sorry dames. Niet elke sportschool heeft de variant met elastiek, maar die is echt een stuk zwaarder. Op goede dagen doe ik niveau 2, op slechte dagen niveau 1.

Uit de test: 10 minuten crosstrainer niveau 1= 86 calorieën= 1 banaan.

Zittend fietsen

[/lightbox]

Fietsen doe je toch altijd zittend? Ja klopt, maar er is een apparaat waar je “zittend” kunt fietsen. Dan zit je op een stoel met rugleuning en heb je je handen vrij. Voor mij ook erg fijn omdat ik dus last van mijn nek heb. Deze kwam wel slecht uit de calorieën test.

Om in hetzelfde niveau te blijven: 10 minuten zittend fietsen niveau 1= 48 calorieën= 2 mueslirepen.

Traplopen

[/lightbox]

Ik heb weken naar dit apparaat gekeken voordat ik het uitprobeerde. Serieus, als je zelf in een flat woont dan weet je hoe zwaar traplopen is!

10 minuten traplopen, niveau 2, 36 verdiepingen= 77 calorieën = 1 glas cola.

Ik vind het altijd fijn om de calorieën bij te houden om een idee te krijgen van wat ik verbrand heb. Een patatje is bijvoorbeeld 160 calorieën (exclusief saus). Om die te verbranden moet ik sowieso meer dan 20 minuten traplopen. Dus mocht je jezelf straffen na een bakkie friet, kies je apparaten wisely! Overigens maakt het zeker uit welk niveau je kiest!

Wat doe jij om in conditie te blijven?

  1. Wat grappig om te zien! Jullie hebben ook gewoon echt een trappetje haha. Ik cross ook altijd, maar dan zonder elastieken (nog nooit eerder gezien) verbrand dan ook maar 50 calorieen in 15 min, dus het is een verschil.

  2. Ha dat trappetje! Die wil ook eens proberen! Ik volg eigenlijk altijd lessen op de sportschool: Bodystep/Bodycombat. Vind apparaten altijd zo snel saai worden, zelfs 10 minuten…

  3. Leuk altijd om de cijfertjes en resultaten te zien! Bij turnen wat ik doe is het erg lastig maar ik skeeleren, loop en fiets en dat houd ik bij met de sportatracker app. Werkt ook motiverend!

  4. Pijnlijk, 1 banaantje verbranden in 10 minuten…Ik heb een tijd lang ook aan fitness gedaan en was ook erg met de calorieen bezig. Ik ging wel altijd een half uur op de crosstrainer, roeien deed ik met regelmaat en verder veel apparaten voor de benen/billen/rug/armen. Spinnen heb ik ook regelmatig gedaan, vond ik altijd het allerzwaarst!

  5. Ik vind de sportschool echt verschrikkelijk! Ik ben liever buiten op t veld, om aan mijn conditie te werken!! Maar wel fijn dat je ziet hoeveel calorieen je verbrand!

  6. Momenteel doe ik helemaal niks. Maar door het mooie weer krijg ik de kriebels om mijn skeelers weer uit de kelder te halen. :)

  7. Leuk lijstje Eef! Tof om te zien wat je allemaal doet en wat het verbrand. Heel resultaatgericht :-)

    Ik zwem wekelijks een uur flink door en fiets regelmatig ruim een uur. Daarnaast loop ik elke dag een uur, met een uitschieter van vandaag ruim 2,5 uur.

  8. Tegenwoordig ga ik iedere week hardlopen. Ik heb mijn sportschoolabbo stop laten zetten tijdens mijn zwangerschap maar dat ga ik binnenkort maar eens activeren. Vond het altijd heerlijk om wedstrijdjes te doen op de roeimachine in de sportschool btw. In de zomer skate ik ook graag. Ondanks dat ik surf heb ik nog nooit op een longboard gestaan.

  9. Ik ren hard en probeer op een matje wat oefeningen te doen iedere week. Sportschool begin ik altijd heel erg fanatiek aan en ga na een maand niet meer. Het ernaartoe gaan is mij teveel moeite!

  10. Ik verveel me altijd snel in de sportschool, het is het me dan ook niet waard om een abonnement te nemen. Dan ga ik liever een eind keihard fietsen ofzo.
    Liefs, Swaen

  11. traplopen is my favoriet. lekker fanatiek trapen ;-).
    Ik wist echt niet dat crosstrainers een variant hebben met een elastiek! Is dat niet vergelijkbaar om de stand zwaarder te zetten?

  12. Leuke post! Ik ben altijd benieuwd naar wat anderen doen in de sportschool. Ik doe krachttraining en daarna gebruik ik de loopband en de fiets waar je kan zitten (dezelfde als jou dus). Die trap hebben ze bij ons in de sportschool niet. Wel jammer want die zou ik graag eens testen!

  13. Goed en leuk dat je hier over schrijft! Nu ik weer herinnerd wordt aan het aantal calorieen die je verbrand tijdens spinning krijg ik kriebels om weer te gaan haha. Balen dat het niet kan ivm je nek, hoop geen ernstige klachten? (als is pijn nooit fijn en goed natuurlijk) Ik wil ook zo’n trappetje! Dat ken ik helemaal niet :(. Ik herken je verveling… tis dat t goed voor je is, maar oh wat zijn die apparaten SAAI.

Comments are closed.

English?
Click image for English website