Surf Cafe Living-2

Win het boek ‘Surf Café Living’ + review

Sorry Sorry, het heeft even geduurd voor ik de review én winactie kon plaatsen (na jullie lekker te hebben gemaakt op instagram en facebook). Momenteel heb ik een overbelaste nek en schouders door mijn computerwerk en kan (en wil) ik niet zo vaak na werktijd achter mijn eigen computer zitten. Ik doe nu veel aan Pilates, strekoefeningen, zie de fysio iets vaker en ik volg ook een mindfulness cursus in case stress de oorzaak is. Hopelijk hebben jullie een beetje geduld. Alles lijkt ook een klein beetje fout te gaan met de blog. De styling kan soms wat gek zijn, de Bloglovin feed deed het niet en dat heb ik hopelijk nu opgelost. Er was een plugin die ervoor zorgde dat mijn <head> tag dubbel op de blog terecht kwam en de feed het dus niet deed. Niet dat jullie dat begrijpen haha, maar ik dacht ik noem het even. Ik voel me een slechte vriendin. Ik probeer elke week iets te plaatsen, maar voor nu kan ik niets beloven sow sorry.

Om het goed te maken heb ik wel een leuke winactie! Na mijn vakantie in Frankrijk lagen er twee exemplaren van  het boek ‘Surf Café Living‘ op de deurmat. Na zo’n surfreisje vind ik het heerlijk om nog na te kunnen bladeren in de surf lifestyle (OK, dan wel in iemand anders zijn / haar leven). De auteurs van het boek, het stelletje Jane en Myles Lamberth wonen aan de Westkust van Ierland en zijn de eigenaren van het café ‘Shells’ in het plaatsje Strandhill. Ze houden van de zee, surfen en eten. Inmiddels hebben ze nu hun tweede boek ‘Surf Café Living‘ uitgebracht. Jane en Myles Lamberth leven hun droom. En die droom hebben ze in een boek vastgelegd.

Het eerste boek ‘The Surf Café Cook Book‘ richt zich meer op hun café en eten. In het boek vind je met name info over het vinden van verse ingrediënten, koken en bakken. Het tweede boek focust zich meer op hun lifestyle, hun huis en interieur, DIY projecten en natuurlijk nog steeds op eten.

Boek met recept Spiced nuts

Boek Surf Café Living

Het boek

Het eerste hoofdstuk – Our House – staat in het teken van wonen. Jane en Myles geven je een spy in hun woning. Ze leggen uit waarom ze voor welke materialen hebben gekozen. Niet alleen de keuze voor het interieur, ook de mensen die hebben meegewerkt aan het huis lijken uit een droom te komen, zoals een voormalig surfer die als architect heeft mee gedacht. Jane en Myles zijn gewend aan het buitenleven en aan het warme Californië. Ze wilden daarom zoveel mogelijk het buitenleven omarmen ondanks dat ze in het koude West Ierland wonen. Met een buiten douche heb je prachtig uitzicht over de ruige Ierse zee.

De gezelligheid van hun Surf Lifestyle komt in het boek sterk naar voren. Kampvuurtjes met vrienden, surfen in Halloween outfit, zelf verse ingrediënten verbouwen of maken, do it yourself projecten, hun vrienden en natuurlijk het eten.

Het recepten ‘deel’ is opgedeeld in vier seizoenen. Van yoga brekkies (muesli met fruit), salades glutenvrije raspberry en kokos muffins tot aan herfstige pompoensoep en winterse koffie en warme chocolademelk. Tussen de gerechten door komt het leven van de twee naar voren. Kippen, levensquotes, verhalen over andere mooie dingen die een rol in hun leven spelen en veel mooie plaatjes.

Het boek staat vol met inspirerende tips en geeft je ideeen om je leven makkelijker te maken, verser te eten en te genieten.

Goed nieuws, je kunt het boek nu ook winnen!
» Laat in een reactie achter wat voor jou de surflifestyle is.
» Deel dit bericht met de share knop onderin deze blogpost, op één van de sociale media
» Volg mij op Instagram, Bloglovin of Facebook en laat weten via welk kanaal je mij volgt

Ik laat maandag 5 oktober weten of je de gelukkige winnaar of winnares bent!

1. Suflifestyle is voor mij: wakker worden als de zo’n op komt, écht wakker worden met zelfgemaakte koffie(sterk!). Spullen pakken en richting strand. Waar kunnen we er in? Waar is het goed te doen? Keihard werken tijdens de sessie. Paddelen!! Zand en zout in je neus, oren,ogen en haar. Voldaan het water uit komen (ookal stond je maar één keer) uitrusten na een zelfgemaakt ontbijtje wat je meegenomen hebt. Genieten van de frisse lucht, de rust en het water. Zo kan je de dag weer aan. And you do it all again tonight als het even kan. ❤️

2. Surfslifestyle is voor mij: wakker worden als de zo’n op komt. Écht wakker worden met zelfgemaakte koffie (sterk!). Spullen pakken en naar de zee. Kijken waar je er in kunt. Keihard werken, paddelen tot je armen en benen branden! Voldaan het water uit ookal heb je één keer gestaan. Lekker ontbijten met het ontbijtje dat je zelf hebt meegenomen. Zo kun je de dag weer aan! En aan het einde van de de dag You do it all over again! ❤️

3. Shame on me dat ik het boek nog niet eens überhaupt heb, dus bij deze waag ik graag een kansje (en anders wordt het toch wel bestellen ;) )

Voor mij betekent de surflifestyle op je fiets met boardrack te stappen voor een dawn patrol in non-Nederlandse golven met like-minded girls, een partywave, een hang-five (working on the ten), een heerlijk vers fruit ontbijt op de patio van mijn voor nu denkbeeldige strandhuis of op het strand terwijl de zon steeds hoger aan de hemel komt te staan. Salty hair, don’t care. Het geluid van de golven, de frisse zeelucht, het zand tussen je tenen. Maar eigenlijk is de surflifestyle vooral een mindset, waarin je moet geloven en moet het vooral uit je hart komen. In mijn dagelijks leven is het mijn zen in de drukke stad van Amsterdam, is het yoga, gezond eten, veel buiten zijn en surfmuziek luisteren en surffilms kijken in mijn huisje die ik zo licht en zo natuurlijk heb proberen in te richten, om in het weekend fysiek te kunnen ontspannen en ontsnappen aan en in de zee. Het is een gevoel dat je weet dat the ocean is where you belong. Mijn surflifestyle is Cooler ;) !

En natuurlijk volg ik je allang op FB, Instagram en Bloglovin’ <3

1. Echt hè haha. En jaa die boardrack op je fietsje! En het huis aan het strand, salty hair, zn leven. Klinkt goed! En mijn is ook Cooler ;-) jajh voor dat!

4. Surf lifestyle voor mij is het gevoel van vrijheid. Toen ik in Sydney woonde vond in het heerlijk na een dag lang gezwoegd te hebben op de uni gewoon nog even met een board het water in te gaan. Stoeien met de elementen. De wind die alles uit je hoofd waait. De inmense vrijheid van de oceaan.

Verder volg ik je op Facebook :)

5. De ideale surflifestyle is voor mij rond rijden met mijn vriend in zijn bus. Wel zien waar je uitkomt, je niet hoeven haasten en niet ontdekte plekjes te vinden. En dan sochtends wakker worden en gelijk het strand op te kunnen lopen om de golfen te checken. Als ze dan goed zijn en de zon net op komt, de hele dag kunnen surfen! (natuurlijk wel eerst een paar croissantjes naar binnen werken voor de energie ;))
    Helaas is het busje tijdelijk afgekeurd :( dus trips of even naar het strand gaan zit er even niet in. Dus zou het boek echt tof zijn om te hebben en terug (en vooruit) te kunnen denken aan mijn ideale surflifestyle :)

6. Wauw! Ten eerste, wat lief dat je het weggeeft! Zeker ‘part of my surflifestyle’; dingen delen en iedereen is welkom.. We delen allemaal dezelfde passie voor surf!
    En mijn surflifestyle.. naast dat ik iedere dag check of er surf is… is mijn ultieme surfgevoel toch wel wakker worden in m’n tentje naast de duinen (van Vlieland tot Zuid Frankrijk) waar ik ‘s ochtends met het wakker worden, de golven al hoor. Een goede ochtendsessie pakken en daarna lekker ontbijten, bijkomen om vervolgens weer met m’n board in de golven te spelen. Ultieme gevoel voor vrijheid en dat gevoel vasthouden ;) Later op de dag lijkt het met top om een maaltijd uit Surf Cafe Living boek te maken en klaar voor een goede sufsessie in de avond waarbij de zon langzaam in de zee verdwijnt.
    Daarnaast ben ik vrijdag 25/9 jarig en lijkt het me een fantastisch cadeau om te krijgen! Ik zal het vooral aan veel mensen laten zien, recepten koken & delen en meer mensen enthousiast maken van deze surflifestyle!
    (Ik volg jou op fb en gewoon je blog, daarnaast deel ik dit op pinterest & twitter)

7. Hee Evey!
    Ik kwam deze week pas deze toffe blog tegen, way to go!
    En de surflifestyle, wie wil deze nu niet leven?! Ideaal gezien is dat natuurlijk zorgeloos wakker worden in een houten hutje onder een strakblauwe hemel waar je wat Mango’s en Kokosnoten plukt om een stevig ontbijtje te leggen, waarna je met je boardje tussen de golven in de blauwe oceaan duikt. Helaas komt het voor mij meer neer op het volgende: Wakker worden met het in general gehate wekkergeluid. Toch nog te lang gesnoozed, shit! Snel kleren aan en op mijn bananashredder boardje richting het station. Longboards zijn ideaal om snel op het station te komen, maar natte smerige schoenen krijg je in NL al snel als het geregend heeft. Een snel ontbijtje scoren plus wat koffie bij de AH to go wat allemaal net iets minder smaakt. Eenmaal op het werk aangekomen mag ik lekker de hele dag achter mijn computertje programma’s maken, want toch ben ik ook een redelijke nerd. Maar er staat wel altijd een extra tabblad open met de forecast, dus zodra het even kan met de speed of light naar het strand om een nat pak te halen voordat de zon ondergaat. Hoewel dit in geen verre verte lijkt op het zorgeloze surfleventje zoals dit op bijna elke Pinterest foto wordt afgebeeld, is dit toch mijn paradijsje en van elk aspect geniet ik ENORM! Eenmaal in het water valt alles op zijn plek. Zolang een week kan bestaan uit een combinatie van golfsurfen/kiten/snowboarden/longboarden + buiten zijn + nerden + stiekem vakantiebestemmingen uitzoeken voor een nieuw avontuur, ben ik al snel tevreden. Maar dit kan altijd beter! Het zou me tof lijken dit van de guru’s Lamberth te leren ;)

8. Dit lijkt me echt n heel tof boek om mijn surflifestyledroom nog wat aan te wakkeren. Nu is surfen nog iets wat ik af en toe eens doe in de zomervakantie. Maar ik droom ervan om het surfen echt goed onder de knie te krijgen en een eigen plankje te hebben. En daarbij het liefst ook een fijn strandhuisje/campertje/ tentje. Dan hoeft het leven uit niet veel meer te bestaan dan: Goed (surf)weer, goede golven, goed gezelschap en goed eten.
    Ik volg u op facebook en de pin pronkt op mn foodboard!

9. Hè wat vervelend, die klachten! Maar lekker even tijd voor jezelf nemen, de rest komt vanzelf wel weer. Wij wachten wel;) Super leuk boek dit! Hoewel ik absoluut geen surfmeisje ben, en ook geen ideale surflifestyle heb, doe ik wel graag mee! =) Want meer back to basic, genieten van eenvoud, dát is voor mij ideaal, en dit boek lijkt daar mooi op aan te sluiten. De wooneditie is helemaal fijn, wij willen thuis namelijk flink renoveren, dus inspiratie is welkom=) Ik volg je overal (trouw als ik ben) en heb deze actie gedeeld op Twitter =)

10. Pff, mijn surf lifestyle is – dankzij crappy schouder – behoorlijk non-existent deze zomer :(( Maarr mijn interieur lijkt wel een beetje – oké, klein beetje – op die ene foto. Bankjes van pallets, cactussen, dream catchers, natuurlijke materialen; dat soort dingen. Oja, en mijn wintersport is net geboekt. Snowboarden is een beetje surfen op sneeuw, toch? ;)

11. Jaaaaaa, ik kan nog meedoen! :D Happy me! Eten, DIY, gezelligheid love it! Het boek ziet er ook prachttigggg uit. Ik volg je overal natuurlijk:D!

12. Dat boek lijkt mij super nice om na een surfsessie lekker te lezen onder het genot van hapje en drankje:) Daarnaast zo’n surf style boek zal de momenten verzachten als ik weer eens geen tijd heb om te surfen. Volgen doe ik je op fb en Instagram natuurlijk.